Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 januari 2009

Städkontrollant !!

Igår medan jag gick här och städade hade jag en kontrollant med mig. Hugo , naturligtvis.

Han är så nyfiken på vad jag gör.

Vart jag än går, och vad jag än gör , är han vid mina fötter.

Han måste kolla in allt.

Nemo ligger och vilar. Han tittar på Hugo då och då , och tycker att han bara är allmänt jobbig.

Låt matte vara ifred och städa nu , ber han Hugo.

Men då kanske jag missar något , svarar han medan han springer med till skåpet , där jag ska hämta nya ljus till ljusstakarna.

Här måste vara massor med ljus eller , matte hon älskar ju att ha ljus tända på kvällen.....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: