Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 januari 2009

Matte det är morgon nu !

Jag blev väckt idag men på ett väldigt försynt sätt. Hugo kom och slicka mig på
handen och sa.

Ska vi gå ut matte , men har ingen brådska för Guds skull.
Jag sätter mig här bredvid sängen och väntar tills du vaknat till ordentligt.

Ödmjuka Hugo sätter sig vid min säng och väntar och väntar.
Hur lätt är det att kunna sova vidare när en hund sitter brevid sängen och stirrar på en , med sina bruna stora ögon.

Jag hivar benen över kanten och Hugos svans börjar "svaja" av glädje, men en väldigt sansad sådan.

Nemo, som sov så gott, rusar INTE upp , han är INTE alltid lika glad,
för idag var det en
SÅDAN dag , det är BLÖTT ute.

Men det är en förmån , att börja varje dag med en promenad ut i friska luften.......





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: