Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 januari 2009

Vacker dikt !

En längtan , en lycka , ett barn , ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.


Ett skrik , ett skratt , en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta , en själ , ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.


Ensam , vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.


Mamma , barn , två hjärtan , två själar
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort , en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var en jätte vacker dikt...vet nu hur stark kärlek man ha till sina barn :-)
Puss och kram