Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

25 januari 2009

När vi blir äldre !


En sång som jag hittade på nätet

Melodi: When I´m sixtyfour


Hur ska den bli
min äldreomsorg
When I´m sixtyfour
kommer ni att skicka hit
en hemsamarit
som städar, dammar
tvättar min skit.


Får jag nån fotvård
handlar nån mat,
till vårt koncentrat.
får jag nån hemtjänst,
locka mitt hår
When I´m sixty four.


Får man ha julgran
med levande ljus
i ett servicehus
får man sitta uppe
efter klockan sju
får man gå till sängs
med sin fru.


Får man bli gramse
får man bli ilsk
kanske lite pilsk
får man ta nubben
kanske ett rus
i ett servicehus.


Får man nått påskägg
dricka Parador
får jag va vaken
får jag gå naken
när jag fyller år.


Får man va lesbisk
får man va bög
kanske lite hög
i stället för dragspel
lyssna på jazz
slippa ha ett alarm
på sitt dass.


Ja, hur skall den bli
min äldreomsorg.
When I´m sixtyfour.
får jag va vaken
får jag gå naken
när jag fyller år.


Får jag va naken
vifta på baken
WHEN I´M SIXTY FOUR.



Jaa ,de kan man undra , hur ser det ut när vi är där......

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Du menar ny layout? Ändra färger osv? Eller?
Tack! Äntligen har jag det!

Kram Linda