Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 december 2009

Blir det någon skinka i år !

Ska man strunta i att äta julskinka i år.

Med tanke på de stackars plågade grisarna man sett i media har man ju ingen större aptit på just skinka.

Fast å andra sidan sett kan man ju försöka att köpa närproducerat.

Från lokala bönder som man vet behandlar sina djur som man ska.

Om man har den möjligheten.

Annars är ju kalkon ett bra alternativ till skinka.

Gott också.

Jag gör som vanligt.

Velar fram och tillbaka ett tag innan jag har bestämt mig.

Sen bestämmer jag mig plötsligt hastigt och lustigt........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: