Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 december 2009

En liten historia så här på morgonkvisten !

En Fe kom fram till det äkta paret och sa.

Ni har varit ett exemplariskt gift par i 35 år nu , så nu ska jag uppfylla varsin önskan åt er.

Jag vill resa Jorden runt med min käre make , sade frun.

Fen viftade med sin trollstav , ABRAKADABRA.

Och vips hade fen två Jorden-runt biljetter i sin hand.

Och nu var det makens tur.

Han tänkte en liten stund och sa.

Eftersom det här kan bli lite speciellt , och en Fe dyker ju bara upp en gång i livet , Så , jag beklagar älskling , men min önskan blir den att jag vill ha en fru som är 30 år yngre än mig själv.

Frun blev mycket arg och besviken , men en önskan är en önskan.

Fen viftade med sin trollstav igen , ABRAKADABRA.

Plötsligt blev maken 90 gammal......





Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hallå där fru C !!
såg att du varit inne på min sida men sen kom jag på att du inte visste vems sida de va men de va chivas matte några km bortom Tånnö..rolig sida du har med en snygg 1åring..
ha en bra vecka
kram wivi=-)

Ancan sa...

Hahaha...

Önskningen slog ju trots allt in :) Även om det inte riktigt blev som han tänkt sig kanske.

Somliga straffar Gud genast som man brukar säga :)