Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 december 2009

Det finns bra och dåliga bakterier !

Bra bakterier är exempelvis sådana som håller igång våra magar.

Dåliga bakterier är sådana som bland anant ger oss borrelia , kikhosta eller diarrè.

Det bästa sättet att bekämpa dåliga bakterier är att tvätta händerna , städa kök och badrum.

Dåliga sätt är att slarva med den personliga hygienen och strunta i att rengöra kylskåpet för att istället förlita sig på på produkter med tillsatser av miljöfarliga antibakteriella ämnen som triclosan , silverföreningar och tennorganiska föreningar.

Alltför många städ och rengöringsmedel innehåller miljöfarliga ämnen.

I själva verket behöver du inte mer än ett diskmedel och ett allrengöringsmedel , miljömärkta sådana.

Prova hellre att städa som på farmors tid.....





Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, min farmor använde grön såpa till det mesta tror jag, luktar gott och det blir rent och fräscht, så jag gör detsamma. Finns väl något annat också förståss i mitt städskåp.