Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 december 2009

Vad gör Tomten nu !

Jag undrar vad Tomten gör just nu där uppe i Nordpolen , håller han på att kolla den långa , långa , långa önskelistorna som barnen skrivit.

Eller håller han på att kolla sin egen lista där han skrivit upp vilka som varit snälla och som har ätit sin spenat.

Alla nissarna håller väl på med att tillverka alla sakerna och slår in alla paket i en väldans fart.

En del kanske putsar och fejar med renarna , så att dom är startklara när det blir julafton.

Och kollar alla bjällror, så dom också fungerar när det blir dags att dra iväg till alla människorna.

Tomtemor hon bakar väl och fejar på i Tomtens egen stuga högt där uppe i norr.

Man kan nog säga att dom har väldigt bråda dagar nu både Tomten , Tomtemor och alla Nissarna.

Det är ju inte länge kvar nu ......




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: