Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 december 2009

Vissa blir man så förb***d på !


Reinfeldt, är nöjd med dom nya sjukreglerna och att han dessutom säger så här, "det är oundvikligt att människor kommer i kläm".

Det är ändå konstigt att det jämt är dom som redan ligger platt på marken som kommer i kläm , aldrig höga chefer och andra s k "herrar".

Jag blir bara så heligt förbannad.

Och detta skall vara Sverige , välfärdslandet , regeringen håller på att nedrusta allt vad medmänsklighet heter och trygghet , var är empatin , var är det medmänskliga tänket.

Dom styrande dom roffar bara åt sig mer och mer och mer , på bekostnad av den svage och lille människan.

Om man någon gång skulle få höra att det dras in på dom som är "i toppen" och inte bara på dom som är "i botten".

Nu har jag fått vräka ur mig lite skit igen.

Det känns redan bättre , men jag tänker på dom sjuka och svaga i samhället och vurmar för dom.

För alla kan hamna där.....
Kram Mor i Stugan

4 kommentarer:

Ancan sa...

Vad bra att du skriver om det så slipper jag :)

Kram till dig - du är "one of a kind" verkligen :)

Unknown sa...

Men Carina då du vet väl om att allt negativt stjäl mycket energi från dig o det är inte bra för dig. Ta o gå lös på en bulla deg i stället så ska du se va glae du blir när dom kommer ut från ugnen rykande heta o ett glas kall mjölk.
Kramiz vännen

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja syster yster tänker aldrig negativt hehe...tycker hon har tagit orden jag bruka ge henne thihi..men tänk om någon kunde tala för de som redan ligger ner men de snubblar bara över o undra va de va för skit som låg där....I dag håller jag med dina tankar

~~Kramilikramen på dig~~

Anonym sa...

Jag håller med, det är aldrig de "höga herrarna" som ska spara när det är sparkrav, dom bara roffar åt sej helt utan samvete verkar det som, jag blir också så upprörd ibland.
Kram på dej