Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 november 2009

Änglar , finns dom !

Jag undrar om änglar finns , i verkligheten finns dom då.

Det finns rent underbara och härliga människor , alltid redo att ställa upp för andra i nöd och dom vill jag verkligen kalla för änglar och det finns även räddande änglar.

Och på bilder finns det ju underbart vackra änglar, tänk på alla bokmärken man minns från sin egen barndom.

Jag har själv en förkärlek till just bilder med änglar.

Varför det vet jag inte.

Det kan nog vara så enkelt som att jag tycker dom är vackra helt enkelt.

Men en annan sak som man kan fundera över när man pratar om änglar , varför avbildas det bara "barnänglar" eller "kvinnliga änglar" , sällan eller aldrig ser man "manliga änglar".

Vad beror det på.

Som vanligt har jag inget svar på min underliga fråga ......




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Bestemor Drillo sa...

Jeg tror bestemt at dom finns i alle slags fasonger !!!!!....