Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 november 2009

Människor !


Alla människor föds goda sägs det.

Är det så.

Eller är det så att vi föds med en personlighet som sen utvecklas eller hämmas av vår omgivning.

Det finns säkert forskning kring detta som jag just nu är för lat för att söka fram , så jag fortsätter helt enkelt spåna efter eget huvud.

Jag börjar mer och mer tro att det är så.

Att vi föds med en mentalitet och ett förhållningssätt till omvärlden.

Sen , som sagt , utvecklas eller hämmas det av vår omgivning längs vägen.

Fundera kring det.

Människor som du haft runt dig från barnsben.

Gamla klasskamrater , syskon osv.......
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Behöver ju inte gå längre än till en själv...