Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 november 2009

Att vara STARK !

Att vara stark är inte att aldrig falla , att alltid veta , att alltid kunna.

Att vara stark är inte , att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte , att lyfta tyngst , att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft , att ta del av den , att falla till botten , slå sig hårt och komma upp igen.

Att vara stark , är att våga hoppas , när ens tro är som svagast.

Att vara stark , är att se ljus i mörkret och att alltid kämpa för att nå dit.........





Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Nettan sa...

Klok som en uggla är du :-)

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Kloka och tänkvärda ord.
Något vi alla skall, och skulle tänka på.

Kram från Ugglan