Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 november 2009

Konsten att gå in i en affär !

Kvinnor gillar ALLTID att handla, vare sig det är kläder eller skor, ny lampa eller tapeter.

DET ÄR ALLTID KUL FÖR EN KVINNA ATT SHOPPA , och då menar jag ju inte så tråkiga saker som en skruvmejsel eller ny vattenslang till huset.

Nää , roliga grejer skall det vara.

Däremot så gillar ju inte männen att bara strosa omkring i affärer , inte bara för att handla , utan för att kolla vad som finns , kanske för att man hittar nåt man vill ha eller nåt som det är rea på.

Nu finns det ju faktiskt karlar som gillar det , det finns alltid undantag , men jag tror nog dom är lätträknade.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Jag kan ju bara gå till min egen gubbe , han brukar pusta och stöna om han följer med mig på stan , jag går in i en affär , men inte skall du väl ha nåt därifrån, säger han då.

Jag skall bara in och titta , svarar jag och ler.

Nä om gubben min går in i affärer , då SKALL HAN KÖPA NÅT , behöver han en ny skjorta eller ny jacka och då är han som sagt ute för att köpa detta , inte för att "titta-sig-runt" bara ......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: