Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 november 2009

Underbart och fantastiskt !

Visst är det väl helt enkelt fantastiskt att kunna prata , skriva , stava , forma meningar , någonting som startar där uppe i hjärnan.

En tanke som formas till ord och meningar , fingrarna som hjälper till med tangenttrycket och pennföringen eller en mun som kan uttrycka sig.

Tänk vilken gåva vi har , vi som kan läsa och skriva.

Det är faktiskt inte alla som kan detta i världen , inte ens detta nådens år 2009.

Egentligen skrämmande att inte alla i världen har fått denna chansen att lära sig nåt som vi tycker är en självklar sak att kunna.

Ett måste för att klara oss ute i samhället , jag tackar "någon" för att jag har fått ta del av denna gåva.....




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Takk ,takk for at du minner meg på takknemmelighet for ting vi som oftest tar som en selvfølgelighet her i velferdstaten.
Klem fra Jorid!!