Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

25 november 2009

Min mor sa alltid att det är fult att peka !

Det är inte lätt att förklara för småbarn att det är fult att peka när man nu går ut med en reklam där man säger att det är fint att peka.

Där ser du då , säger väl barnen med ett stort leende på läpparna.

Ja, vad säger man då.

Visst , jag förstår mycket väl reklamens budskap men de lite yngre barnen blir lite förvirrade och tycker att "vi gamlingar" bara pratar en massa smörja som vanligt.

Och just i det här fallet så får barnen rätt.

Det är fint att peka......





Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan i regnet.
Samma här. Har också tänkt på hur det kan ändra sig med åren.
För peka ; Det var bland det fulaset man kunde göra enl. mor.

Ha det UGGLAN