Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 november 2009

Lite tänkvärt inför julen !

Här är något ni kan fundera på inför stundande jul.

Både rentjurar och renkor får horn på sommaren.

Tjurarna fäller sina i början av vintern.

Honorna behåller sina horn tills de kalvat på våren.

Det betyder att alla jultomtens renar är honor.

Det borde man ju ha begripit.

Det måste vara kvinnor som klarar av.

Att dra en fet karl i röda kläder, till rätt adresser, runt hela jorden, på en natt.

Utan att åka vilse.....



Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Haha ha.... Helt sant det der ja godt sagt ;O)
ha en fin kveld videre du også Mor i Stugan, og takk for hyggelig hilsen hos meg !!
Klem fra Jorid!!

Mångmamma sa...

Detta inlägg önskar jag att jag skrivit.
Min mans orienteringsförmåga räcker nästan till att hitta i sin egen byxficka med.
Men bara nästan.
:)
Trevlig helg!