Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 november 2009

Konsten att prata i telefonen !


Denna oerhörda konst , den har vi kvinnor verkligen lärt oss.

Från grunden så att säga , vi kan prata , HUR LÄNGE SOM HELST OCH OM VAD SOM HELST ELLER OM INGENTING I TELEFONEN.

Alla kvinnor måste bara hålla med mig och förstås även männen.
Jag pratade en gång i tre timmar med en av mina döttrar.

Har ni hört TRE TIMMAR.

När jag berättade detta på kvällen för min man , om hur länge vi pratat , så frågade han , men vad pratade ni om SÅ LÄNGE.

Inget speciellt svarade jag då.

Men herregud , sa han , man kan väl inte prata i tre timmar om inget speciellt , nånting måste ni ju ha pratat om , så länge.

Jo mina herrar , vi kvinnor kan , och vi kan länge och mycket........


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: