Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

19 november 2009

Förtryck på kvinnor !

Undrar varför det är sånt förtryck i många länder på kvinnor.


Vem bestämmer egentligen över sånt förtryck och vem skapar sådana lagar och regler , som gör att kvinnorna förföljs , tvingas bära slöjor och andra "gömmande" kläder , kvinnor förbjuds att tala till andra män än sin egen och knappt det ibland.

Eller förbjuds överhuvudtaget att tala i mäns närvaro , förbjuds studera och arbeta.

Jo , dessa förtryckare är män.

Det är dom religiösa som styr i vissa länder , dom styr med ålderdomliga lagar och regler.

Alla dessa vansinnes regler skall det kvinnliga släktet leva upp till , dom skall vara mannen underdåniga och inte ha rätt till egen vilja och ett eget beslut.

Det är vansinne.

Vi lever i år 2009.

Vakna upp och låt varje enskild medborgare i varje land bestämma över sitt eget livsöde.

Inte bli tvingade att leva efter något gammalt och ålderdomligt som någon man bestämt för 2000 år sedan.

Låt varje kvinna själv bestämma över vem dom vill gifta sig med och om dom vill gifta sig........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: