Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 november 2009

Nytt sätt att att RAGGA folk till kyrkan !

Man kan ju börja undra när man hör att nu kan man dricka starkvin vid nattvarden i vissa kyrkor.


Förhoppningen är att starkvinet ska ge ett bättre skydd mot spridning av svininfluensan än lättvin eller alkoholfritt.


Jaha ok , då kanske det medföljer en större ansamlling i kyrkorna framöver.


För vem vet , även den allra törstige kan ju leta sig dit.


Ja herre jösses , först jobbar man för att ta bort alla dom som sitter på parkbänkarna inne i stan och halsar sina medhavda flaskor som dom är så beroende utav.


Sen sen upplyser man om att starkvinet ska ge ett bättre skydd mot spridning av svininfluensan.


Vilka går till kyrkan snabbt som ögat kanske för att få sig en liten återställare.


Snacka om dubbelmoral.


Men det är så typiskt det här landet.......






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: