Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 november 2009

Internetspråket !

ORDLISTA


IRL: att träffas på riktigt (in real life)

LOL
: skratta högt (laughing out loud)

ASG
: asgarv

BSDV
: bara så att du vet

NEWBIE
: nybörjare

POK: puss och kram

7K: sjuk

3VLIGT: trevligt

F1: fett, ungefär jätte-

SBS: skit bakom spakarna (tekniken krånglar)

W8 : vänta (wait)

BRB: snart tillbaka (be right back)

VG?
: vad gör du?

CU : vi ses (see you)

L8R: vi ses senare (later)

IC: jag förstår (I see)

MYOB: har inte du med att göra (mind your own business)

OIC: aha, jag förstår (oh, I see)

J/K: bara skojar (just kidding)



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Nyttig og artig innlegg for lile meg dette også.
Så takk,takk til deg Mor i Stugan.
Ønsker deg ei god helg!
Klem fra Jorid!!