Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 november 2009

Vi som är äldre än 30 borde vara döda !


Enligt dagens lagstiftare och byråkrater borde de av oss , som var barn på 40-talet , 50-talet , och 60-talet , inte ha överlevt.

Våra sängar var målade med blybaserad färg.

Vi hade inga barnsäkra medicinflaskor, dörrar eller skåp , och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm.

Vi åt bröd med smör , drack läsk med socker i , men blev aldrig överviktiga , därför att vi alltid var ute och lekte.

Vi gick ut tidigt om morgonen för att leka ute hela dagen , och kom hem först när gatubelysningen blev tänd.

Ingen kunde få fatt i oss på hela dagen , ingen hade mobiltelefon.

Vi hade ingen Playstation , Nintendo eller X-boxar , i det hela taget inga TV-spel , inte 99 TV-kanaler , hemdatorer eller chatrooms på Internet.

Vi ramlade ned från träd , skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder , men ingen blev stämd efter dessa olyckor.

Det var olyckor.

Inga andra kunde få skulden , bara vi själva.

Fick aldrig skjuts utan fick ta oss själva gående eller per cykel.

Denna generation har fostrat några av de mest riskvilliga , de bästa problemlösare och investerare någonsin.

De sista 50 åren har varit en explosion av nya idéer.

Vi hade frihet , fiasko succéer , förälskelser och ansvar , och vi lärde oss att förhålla oss till alltihop.

Det goda livet är vårt......




Kram Mor i Stugan



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Du Mor i stugan.
Vi måste vara av segt virke. Konstigt att vi överlevt.
Tänk vad vi kommer att trängas på äldreboende, om vi nu får någon plats. men skulle tro att det inte finns någon till oss födda på 40 talet.

Ancan sa...

Fats vet du vad jag tror?
Att det är just för allt det där du räknade upp som vi fortfarnde lever :)