Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

26 augusti 2009

Bättre förr !

Funderar över dom här orden.

Det var bättre förr.

Var det verkligen så.

Inte på alla områden och alltid.


*****

Idag är mycket bättre än förr , men även sämre.

Jag tänker på alla maskiner som vi har och , som gjort många tunga arbeten , lättare i dagens samhälle.

Men förr tog nog många familjer , bättre hand om sina barn.

Mamma var hemma , nu kommer många barn hem till ett tomt hem , det är inte alltid så bra.

Även om det också är viktigt för kvinnan att få arbeta.



*****

Vad som ändå också är bättre , det är ju att kvinnan har fått det mycket bättre på många håll i samhälle t, dock inte ännu i alla länder.

Tyvärr , kvinnor blir fortfarande förtryckta i många länder.

Det finns egentligen hur mycket som helst som man skulle kunna ta upp i den här frågan.



*****

Men det är inte alltid , att det var bättre Förr.

Man säger ju också många gånger.

På den gamla goda tiden.

En sanning med modifikation och inte helt sann...........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: