Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 augusti 2009

VARNING , köp inte tuggummi i Norge !

En svensk sitter och äter frukost på ett café.

Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.

Ouppfostrat inleder norrmannen. Äter Ni svenskar hela brödet.

Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar. Ja , naturligtvis.

Norrmannen leker med TUGGUMMIT i munnen och säger.

Det gör vi inte hos oss , i Norge äter vi bara det innersta av brödet.

Brödkanterna samlas i en container , de bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.

Norrmannen frågar vidare.

Äter Ni marmelad till brödet också.

Svensken svarar lätt irriterad.

Ja , naturligtvis.

Inte hos oss , i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost.

Skalen och resterna samlas i en container , bearbetas till marmelad och säljs till Sverige."

Nu blir det svenskens tur att fråga.

Säg mig en sak , har Ni sex i Norge.

Norrmannen ler och svarar.

Ja , naturligtvis har vi sex.

Svensken lutar sig över bordet och frågar.

Vad gör Ni med kondomerna efter att Ni använt dem.

Vi kastar dem , svarar norrmannen

Nu börjar svensken le... Sedan säger han.

Inte hos oss , i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container , bearbetar dem , smälter dem.

Och sen säljer vi dem till Norge som TUGGUMMI..........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: