Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 augusti 2009

Offentliga toaletter !


När du kliver in i en offentlig toalett , vad tittar du efter först , innan du sätter dig tillrätta på tronen.

Själv så kollar jag att det verkar rent , att det finns toapapper och lås.

Jag sätter mig aldrig någonsin direkt på ringen , antingen står jag halvsittandes över eller så lägger jag papper runt hela ringen , mycket papper.

Det känns såå snuskigt att sätta sig direkt på ringen när man inte vet vem (och vad) som suttit där innan.

Men det finns ju så många typer av offentliga toaletter.

En del är rena , relativt åtminstone , en del fruktansvärda , en del mycket illaluktande , men ibland så har ju nöden ingen lag.

Man får hålla andan , fast man håller på att avlida av lukten , det är hemskt när det luktar såå mycket ammoniak så man håller på att "kola vippen".

Man vill varken lukta eller se nått , bara skynda sig fort som bara den , ut i luften åhhh få känna friskt syre.

Man kan ibland inte förstå hur människor faktiskt kan skita ner där dom är.

Ojdå , märkte ni , skita ner.

Som sagt , det är inte alltid så himla SKITSKOJ att gå på OFFENTLIGA TOALETTER.

Men när nöden trycker på så ........


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Jag går i yttersta nödfall på en offentlig toalett.
Har lite smånoja för sådana...