Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 augusti 2009

Minnesanteckningar för att inte glömma bort !


Varför kan man inte ha allt i huvudet.

Jag menar , varför måste man hela tiden skriva upp allt för att minnas , man har lappar överallt.

I handväskan , i köket , på datorn , i fickan , på köksbänken , osv , man skriver in minnesanteckningar i mobilen , mm.

JÄDRANS , DET ÄR MINNESANTECKNINGAR PRECIS ÖVERALLT , MEN DET VÄRSTA ÄR JU ATT MAN INTE MINNS VAR MAN HAR JUST DEN MINNESANTECKNINGEN MAN SKULLE MINNAS.

Det där blev himla rörigt nu.

Jag skriver upp vad jag skall handla , men glömmer lappen hemma eller lämnar den i bilen , tänker när jag upptäcker det i affären att lappen ligger kvar i bilen eller är hemma , äsch jag kommer väl ihåg vad jag skulle handla.

Nää , inte f*n gör jag det , när jag väl kommer hem , upptäcker jag ju att jag har handlat precis allt som jag inte hade skrivit upp.

Det som jag verkligen skulle ha köpt , det har jag ju förstås INTE köpt.

Sån är jag ........
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

I mitt fall - kontrollbehov o minnesförlust = inte bra alls :-)

Gå gärna in på min blogg o begryúnda det ämne jag filurar över idag.Gör mig nästan sömnlös :-)