Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

20 augusti 2009

Barn , gummistövlar , galonkläder , vattenpölar !

Jag tänker på blööööta barn , barn som har roligt i vattnet och som bara älskar den här leken , alltså , att hoppa omkring i vattenpölen.

Så skall väl barn få känna , glädje , det gör ingenting att dom blir blöta , dom torkar och blir rena efter badet hemma sen , huvudsaken är väl att dom får ha roligt och kunna leka fritt ute.

Tänk , det är inte alla barn här i världen som kan göra det.

För en del betyder livet hårt arbete.

Aqila 8-år , väver mattor med sina bröder varje dag.


Från tidig morgon till sen kväll , för en del betyder det att vara sexslav till människor som har nåt fel i huvudet.

För en del betyder tillvaron tiggeri , drogmissbruk , handikapp och att vara utstött i samhället.

Utan någon enda liten gnutta chans till ett drägligare liv.

Fy så hemskt , när man tänker på hur många stackars barn har det i våran värld.

Pengar finns i världen , men dom används på helt fel saker , på vapen.

Tänk så mycket pengar som går till krigsindustrin och arméer runt om i världen.

, jag skulle önska att alla barn här på jorden , skulle få vara glada och blöta och hoppa omkring och skratta .

Och inte ha några som helst bekymmer........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: