Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 augusti 2009

Ta en paus !

Ta en krampaus.

Trött och stressad.
Här är några tips om hur du kan sakta ner farten i vardagen och hinna ifatt dig själv.

Krampausa.


Krama din man , barnen eller hunden.

Närhet och beröring.

Minskar stress och värk , plus att du får en påminnelse.

Om vad som verkligen är viktigt i livet.

Promenera för själen.

En långsam promenad i kroppens egen takt ger sinnet vila.

Gå för själens skull , sakta och medvetet.

Låt medvetandet vara med.

Varje dag gör vi massor med saker omedvetet.

Men om du alltid har tankarna någon annanstans missar du de små njutningarna.

Testa att låta medvetandet vara med hela dagen.

Tugga maten långsamt och njut av varenda tugga.

Se dig omkring när du cyklar till jobbet i stället för att bara trampa på.

Ta alltid en liten andhämtningspaus innan du börjar med något nytt............
Kram Mor i Stugan


1 kommentar:

Ancan sa...

Kramar e trevliga - o nödvändiga för ett bra liv :-)

Jag tycker att allt jag gör, utan att det finns stress inblnadat är bra för min själ...

Stress är min värsta ovän.