Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 augusti 2009

Sån är jag på gott och ont !

Oxens symbol har hängt med länge.


Antikens offerdjur , KRETAS tjurkult och hinduismens heliga kor ger oss ledtrådar från det förflutna.

Tryggheten och harmonin hos jorden och brukandet av den finns närvarande i OXENS medvetande.

Han är praktisk, tålmodig och beslutsam.

Han uppskattar livets goda och uppskattar både skönhet , konst, mat , dryck och bekvämlighet.

Han tar mer än gärna på sig ansvar.

Behovet att känna trygghet kan ibland uttrycka sig som överdriven förvärvslystnad och kontrollbehov.

Känslomässigt strävar oxen oftast efter stabila och stadiga förbindelser.

Om du vill ha en partner som aldrig sviker dig så skall du välja en oxe.

Han kan vara tystlåten och ha en hög tröskel , men om han blir tillräckligt retad så kan han bli farlig.

Det moderna samhället tycks ibland vara för stressigt för oxen och likaså kan motviljan för förändringar få honom att vända sig inåt.

Där finner han dock alltid styrka och kraft...........



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: