Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 augusti 2009

Ingen skolstart att skriva om !

Själv kan jag inte skriva nåt om skolstarten , nya kläder till barnen eller dagisbarn *snyft* den tiden är förbi för mig , är för GAMMAL.

*ännu mera snyft*

Läser ju i så många bloggar om just såna saker.

Men min tid med småbarn, skola , barnkalas och annat som hör den tiden till , den är sedan länge passerad , tyvärr på sätt och vis säger jag.

Ibland kan jag sakna den där "småbarnstiden" , skoltiden , men det är väl så att allt har sin tid och plats.

Ju äldre man blir tänker man ju också , att inte skulle man orka med småbarn nu , i den här åldern.

Då när man kommit till min mogna ålder (XX) då skall man få ta hand om sig själv , njuta av den tiden och förhoppningsvis.

Så i min blogg får ni inte läsa om små barn och skola och dagis.

Mitt liv är lugnt , stilla och inte gör det mycket väsen av sig.

Har heller inga stora pretantioner på att det skall föra liv med sig.

Vill ha det lugnt och stilla omkring mig , men visst kan jag ibland tycka om att det händer "roliga" saker också.

Men jag måste säga att jag njuter av att läsa om dom små liven ändå , ni som har småttingar , vet att jag gillar era småbarnsinlägg.

Man känner ju igen sig själv "från förr i tiden".

Nu låter det ju som om jag är gammal som gatan, det är jag väl ändå inte riktigt, bara nästan
*ler*........

Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Ancan sa...

Jag antar att jag är ganska udda i att inte sakna det livet det allra minsta.
Jag älskade mina barn när dom var nyfödda, när dom var 7, när dom var stökiga tonåringar, och nu - som vuxna.
Varje ålder har sin charm tycker jag, och allt har absolut sin tid - åtminstone i min värld:-)

Som du så klokt skriver : VEM skulle orka småbarn i vår ålder;-)?

Kanske beror min avsaknad av saknad (ooops) på att jag blev änka när barnen var 2½ o 5 år, och att ansvaret många gånger kännts oerhört tungt att bära ensam...

Sara Sporre sa...

Hej och kul att läsa din blogg också. Jag har ordnat med en blogg som presenterar mitt skapande. Gå in på www.sarasporre.blogspot.com så får du se. Kram Sara