Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

31 augusti 2009

Blutsaft och jämställdhet !

Blutsaft är tydligen väldigt nyttigt för både det ena och det andra.

Det kan köpas på olika hälsokostaffärer och även via internet.

Men nyss såg jag en reklamfilm för detta fantastiska universalmedel som fick mig att undra vilken tidsålder vi lever i egentligen.

I den reklamen uppmanas alla kvinnor att dricka blutsaft varje dag för att orka med att både arbeta och ta hand om man , barn och hem också.

Jag hoppas och tror att de flesta hushåll är lite mer jämlika än så.

Numera delar väl mannen och kvinnan på de flesta hushållssysslorna och hjälps åt med barnen.

Till er kvinnor som fortfarande drar hela lasset själva har jag ett gott råd.

Ge era män lite Blutsaft så orkar dom hjälpa till.........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: