Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 augusti 2009

Jag säger upp mig som vuxen !

Härmed säger jag upp mig som VUXEN.

Jag har bestämt mig ,för att jag bara vill ta det ansvar , som passar en åttaåring.

Jag vill gå på Mc Donalds och tro att det är en trestjärnig Michelin restaurant.

Jag vill tycka att M&M är bättre än pengar , eftersom att man kan äta dem.

Jag vill springa barfota i mjukt gräs , smutsa ner mina byxor , ligga under ett stort träd och ha en saftkiosk ihop med mina vänner en varm sommardag.

Jag vill ha regnställ och gummistövlar och få plaska i pölarna.

Jag vill att mamma gör mackor med varm choklad.

Jag vill tillbaka till den tid då livet var enkelt.

När allt jag kunde något om , var färger, multiplikationstabellen och barnsånger.

Och ingenting bekymrade mig.

Allt jag visste var att vara lycklig , för att jag inte kände till de bekymmer , jag skulle bekymra mig för.

Jag vill tro , att världen är rättvis och att alla är ärliga och snälla.

Jag vill tro att allt är möjligt.

Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad , av de små sakerna och händelserna igen.

Jag vill leva enkelt igen.

Jag vill inte tänka på att få lönen att räcka en hel månad.

Jag vill slippa läkarräkningar , skvaller och att mista människor jag tycker om.

Jag vill tro på betydelsen av en kram , ett vänligt ord, sann rättvisa fred , drömmar och jag vill göra snö änglar i snön igen.

SÅÅ , här är mina bilnycklar, mina kreditkort , mina räkningar och pensionsförsäkringar.

Härmed drar jag mig officiellt tillbaka som vuxen.

Vill du diskutera detta får du fånga mig först.

Vi ses i sandlådan.

Om jag får leka med dina grejor så får du leka med mina..........



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Carina sa...

får jag också va med i sandlådan?