Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 augusti 2009

Varför har karlar så svårt att hitta saker !

Det har jag undrat många många gånger.

Varför kan inte en karl hitta det han söker.

Mannen går till garderoben och letar en tröja eller nåt annat han vill ha på sig , han hittar inte , FAST HAN LETAR ORDENTLIGT , allt enligt honom själv allt

Då kommer hustrun dit (jag alltså) , jag ser direkt plagget och tar fram det , mitt framför ögonen på honom har det hängt.

Visst , det är ju jag som stryker och lägger in eller hänger in kläderna i hans garderober , så jag har ju en fördel där , det inser jag också , men herregud , öppna ögonen , inte kommer ju plagget flygandes ut ur garderoben din.

Man måste TITTA.

Är det nåt konstigt med oss kvinnor , att vi alltid hittar sakerna.

Och varför tror karlarna att det alltid är VI som har lagt bort deras grejer , när det nu är dom själva som har gjort det , utan att för ett ögonblick ha memorerat var dom lägger sin pryl.

Detta är ett MÄRKLIGT FENOMEN.

Manligt och kvinnligt.

Har ni andra också varit med om detta........





Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Ancan sa...

är ett härligt mysterium.
Mitt X var hopplös med att slänga all tvätt i tvättkorgen på "avigan".
Till slut tröttnade jag på att stå och vända hans skitiga strumpor, så jag började tvätta dom på avigan.
Vilket fick till följd att han gick omkring med strumpor som var avigvända ...

SUCK (o lite fniss så här i efterhand)

Anonym sa...

Jaaadå många gånger.......