Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

23 augusti 2009

Tankar kring svininfluensan !

Tänk om man ser ut så här sen.......







Man läser och hör mycket om den här "flunsan" som verkligen har angripit vår planet.


Det går fort att sprida den vidare över kontinenterna , men inte konstigt som folk reser och far nu för tiden.


Läser i tidningen att den kommer efter nu efter semestern , det verkar som om folk bara väntar på att bli"smittad".


Nu ska gravida , äldre och de med kroniska sjukdomar få vaccin , det är sista budet får väl se vad detta slutar.


Företagen garderar sig också och tänker ut någon form av beredskap för att möta den.


Det är klart , nog blir det ju kännbart om halva befolkningen och halva den arbetsföra styrkan blir sjuk.


En del företag tänker vaccinera sina anställda , det tycker jag är bra.


Hur tänker du själv på svininfluensa , är du rädd att bli smittad........






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: