Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

22 augusti 2009

Vill säga !


Att sommaren är på väg att avslutas och hösten gjort eller gör sitt intåg hos oss alla.

Tråkigt men sant.

Nätterna blivit kyligare och att luften känns annorlunda.

Man kan se på växterna att vissa antagit en annan färg, än den man såg under försommaren och högsommaren.

Växterna ser inte lika fräscha och "unga" ut , dom har åldrats och blivit gamla , tyvärr.

Semestern och sommaren är slut , man får snart börja höstpynta istället , både inne och ute.

Tända många lyktor och mysa.

Att luften känns kyligare och en aning mera höstlik , det har väl dom flesta inte kunnat undgå att känna tror jag.

Men nog tror jag att vi skall försöka så gott det går , att hålla fast ännu ett tag vid sommaren.

Tror ni inte vi lyckas om vi alla försöker och drar ett eller två strån till stacken.......





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: