Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 december 2008

En märklig dröm !

Hade en mardröm i natt, som fick mig att fundera.
Jag drömde att mitt hus brann. Det var inte huset jag bor i nu , för i drömmen fanns en övervåning också. Branden hade inte brutit ut ännu , men fanns i väggarna på något sätt.


Det var bara en tidsfråga innan det skulle blossa upp. Jag kunde höra hur det knäppte i väggarna av värmen.


Ändå frågade jag brandmännen (det var stor utryckning , med många brandbilar) om jag kunde gå in och hämta saker. Ja , konstigt nog gick det bra. Jag skyndade mig upp på övervåningen med en enda tanke i huvudet , jag måste berätta på bloggen att det brinner , att jag kommer vara borta ett tag. Det var det allra viktigast.


Naturligtvis blev det krångel när jag skulle logga in , kunde inte komma på lösenordet. Frustrerad provade jag det ena efter andra , nästan galen av tanken att jag inte skulle kunna meddela vad som hänt, här på bloggen.


Då vaknade jag, det blev för jobbigt. Jag undrar, vad är detta. I vaket tillstånd kan jag tänka mig rätt många saker jag skulle försöka göra i händelse av brand , till dom hör definitivt inte att blogga....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: