Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 december 2008

Lucia !!

Nu kommer någon där, jag vet nog vem hon är Sankta Lucia .... Den bedårande lilla barnbarnet E. i mitten....

Ja,i torsdags kväll, var det dax för det årliga lussefirandet på dagis.Var där och tittade på den lilla bedårande Lucian ( alla flickor var Lucior ) och deras små tomte nissar.

Hon sjöng inte jättemycket , men iallafall rörde sig munnen till i stort sett varenda sång.

När vi kom bjöds det på glögg och pepparkakor, medan föräldrar , syskon , mor och farföräldrar väntade spänt på att Luciatåget skulle komma.

De hade tänt en öppen eld på deras grillplats , för dem som ville värma sig lite för hela föreställningen var nämligen utomhus. Jättemysigt . Små lyktor stod lite över allt och lyste upp i mörkret.

Efter den lilla föreställningen av barnen , så blev det korv med bröd och dricka till , även en liten pratstund med andra som var där , tills det var det dags att åka hem och försöka tina upp kroppastollen ......

Kram Mor i Stugan



Inga kommentarer: