Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 december 2008

Husmor eller Kvinna !

Det är bara att läsa och se hur nära husmors idealet man är. Eller möjligen en riktig kvinna.


Husmors tips 1: Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten , så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips : Sug ut glassen genom botten på struten , förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den.


Husmors tips 2: För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips : Köp pulvermos , det håller ett år.


Husmors tips 3: När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd , använd lite kakmix istället , så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.


Husmors tips 4: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips: Selleri , Aldrig hört talas om.


Husmors tips 5: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips: På de frysta paj förpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte.


Husmors tips 7: För att bota huvudvärk , ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarandehar huvudvärk, men vem bryr sig....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: