Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 december 2008

Ut i alla väderlekar !

Bonzon älskade vintern...

Det REGNAR. Det är ett riktigt skitväder, om jag ska vara ärlig. Blåsten är snål och kall, leran smackar när jag sätter ner gummistövlarna och allt är blött, klibbigt, halt och otrevligt.

Det är skönt att vara inne.

Och så har vi då hund, VARFÖR , undrar man, när utomhusmiljön känns så motbjudande. Särskilt klockan halv sju på morgonen när, åtminstone jag, hellre vill sitta i stugvärmen och läsa tidningen i sällskap med mitt morgonkaffe.

Motvilligt klär jag på mig jackan, stövlar, regnkläder, vantar och mössor och släääääpar mig ut. Brrrr , det känns i hela kroppen att det är December. Alla träden dryper av fuktighet och minsta vind il gör att de släpper ner alltihop över oss, växtligheten är full av frön, torkade kardborrar och små, små kvistar som fastnar i den blöta hundpälsen och är nästan omöjliga att få bort.

Vi går fort, fort för att klara av morgon promenaden på kortast möjliga tid. Väl inne i hallen igen, befriar mig från mina dyngsura kläder, njuter av värmen och känner hur det hettar i mitt nerkylda ansikte , det känns FRISKT , UPPIGGANDE , rent av.

Det är synd om alla som inte har/ eller inte kan ha hund, för utan den skulle jag ALDRIG ha gått ut i dag......

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det är tur vi har de små liven, även om det inte blir några jätterundor! Han har inte åkt än.....
vill du fortsätta på tisdagarna??
kram Jennie