Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

05 december 2008

Radera minnet !

FORSKARNA , FORSKAR VIDARE Nu har en grupp forskare lyckats radera minnet hos möss och utlovar framtida lättnader för den som vill slippa minnas specifika händelser i livet.

MEN , är det inte våra minnen som gör oss till de människor vi är.
Är det inte minnet av felstegen , hur pinsamma de än är, som förhindrar oss att göra dem IGEN
Visst , en del människor drabbas av fasansfulla trauman efter krig , våldsdåd eller naturkatastrofer och kan kanske vara hjälpta av den nya metoden.


Men HUR VET FORSKARNA VILKA minnen de raderat hos mössen , hur vet de över huvud taget VAD MÖSS MINNS.

Ge mig hellre något, som får mig att KOMMA IHÅG det jag glömt ....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: