Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

22 december 2008

Kvinnor skitigare än män !


Forskare i USA har gjort en undersökning och konstaterat att kvinnor har fler bakterier på händerna än män.

Förklaringen ska , enligt forskarna , vara att kvinnors hud producerar mer olja på grund av att de använder kosmetika oftare.

Jag fortsätter att läsa artikeln i väntan på det uppenbara , men det lyser med sin frånvaro.

Ingenstans nämns det faktum att det i huvudsak är kvinnorna som städar , torkar upp , plockar undan och tvättar allt bakteriebemängt som kan finnas i ett hem eller på en arbetsplats.

Nej , det har tydligen ingen betydelse alls , slutar vi bara använda kosmetika så blir händerna bakteriefria och fina.

så dum jag är som trodde något annat...


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: