Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 december 2008

Kan ett barn vara fult !

Ja, tydligen om man frågar jury medlemmar som jobbar med skönhetstävlingar för små barn i Amerika Läste en artikel i aftonbladet om detta, och jag blir så arg.


Hur kan man låta sina barn utsättas för denna köttmarknad. Barnen står på scenen med tonvis av smink och ler sina falska leenden, och beter sig som små dockor, precis som mamma och pappa sagt åt dem att göra.


Och fy skam den som gråter, då blir det poäng avdrag. Och en mamma hotar till och med sitt barn med smink om hon inte sköter sig. Och den hemskaste av allt, är den lilla bebisen som är så sminkad att det faktiskt inte ser ut som en äkta baby.


För vems skull är det som barnen står på scenen. Ja , självklart är det föräldrarna. Detta är barnmisshandel på högsta nivå. Men varför gör inte Amerika något.


Hur kan detta vara tillåtet, och hur långt ska detta gå. Hur kan det vara okej , att lära sina barn att det är utsidan och inte insidan som räknas.


Vad får de för värderingar i livet , och vad gör detta med deras självförtroende. Men allt detta nekar ju föräldrarna till. De säger att detta är paradiset för barnen.


Jag tycker då inte att barnen ser lyckliga eller......


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Hej alla sa...

Nej det gör dem ju absolut inte. Bilden som du satt in det ser ju absolut ut som en docka. Jag håller med dig, detta är verkligen barnmisshandel.

Kram Villakullen