Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 november 2008

Idag Skyltsöndag !

Då ska man ut på stan och titta på tomtar och troll, köpa lotter på Torget eventuellt vinna något, sedan försöka hitta en ledig stol på något cafe´så man kan sätta sig och smaska på något gott.


Minns under min barndom hur spännande det var. Gå runt där, titta i skyltfönster, önska och drömma om vad man skulle få i julklapp. Minns hur ögonen tindrade på alla barn. Söndagsöppna affärer fanns inte. Tanken på att handla på söndagar fanns inte heller. Söndagar skulle man vara ledig.


Nu är allt helt annorlunda. Affärerna börjar julskylta allt tidigare. Lite för tidigt ser man julsaker i butikerna. Täckta skyltfönster inför skyltsöndagen existerar inte längre. All spänning och förväntan är borta. Nu kanske inte alla tyckte att skyltsöndagar var särskilt spännande på den tiden, men det gjorde jag.


Nej det var mysigare förr, då ska jag till lägga , att när jag var liten så var det alltid kallt och snö den dagen, men nu , ja jag vet inte , men en sak vet jag , att något härligt väder är det inte....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: