Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 februari 2009

Att hålla löften !


Igår funderade jag lite omkring det med löften.

Ska man hålla alla löften man lovat.

Ja , det kan ju verka som en självklarhet.

Men tänk om det var ett löfte till någon och detta löfte senare visade sig vara ett dåligt sådan ,
och inte alls genomtänkt.


Ett löfte man av någon orsak inte alls kan hålla när det kommer till kritan.

Så kanske det är säkrast att tänka igenom det hela innan man ger något löfte.

Och som uttrycket säger . Bättre att lova för lite än för mycket.....



Kram mor i Stugan

Inga kommentarer: