Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 februari 2009

Hårbollar !

Ett vackert väder med sol från blå himmel och 1 minus , var det igår , luften känns riktig kylig.

Fåglarna börjar få vårkänslor ute , håller sig
tillsammans i par så snart är det nog dax för bo byggen.

Jag har samlat hundhår i talgbollshållaren och hängt ut i skogen , för att bidra med material till den nya lyan. Så har du hårtussar vid kamning av ditt husdjur så kasta det inte i soppåsen , då blir fåglarna ledsna.




Samla och bjud dom små liven på det , till deras bo byggen. Dom flesta hundarna fäller vid den här tiden på året. Så samla , samla , fåglarna plockar med glädje och förtjusning.......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: