Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 februari 2009

Djurplågeri - Klippa klorna !


Man tar alltså en tass i taget. Klipper. Så är det klart.Hur enkelt som helst,eller.


Hugo är det inga krusiduller med , det är bara att lägga honom ner på golvet och sätta igång.
Han är hur duktig som helst.


När det gäller Nemo , så blir det genast en aning mer komplicerat. Man tänker på kloklipparen och vips , så är hunden spårlöst borta.


Efter att ha sökt på alla kända "säkra" platser i huset, hittar man honom antingen under en möbel eller på toaletten. Övertalning med uppmuntrande tillrop , fungerar tills han får se tortyrinstrumentet, då är det bara fysisk våld som gäller.



Det känns inte alls bra.


Han är rädd , kryper ihop.
Varje klo är en skräckupplevelse , både för honom och mig , eftersom han , i samma ögonblick som jag klipper, försöker han rycka åt sig foten.


Sedan glömmer vi bort alltihop , men jag vet att det alldeles för snart
kommer att vara dags igen ..........


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: