Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 februari 2009

Var nöjd med allt !

Björnen Baloo sjunger en sång som jag tycker är så fin och säger mycket , lyssna på texten någon gång.




Man strävar hela tiden efter att skaffa sig en hel del onödiga prylar som egentligen inte ger lycka och tillfredsställelse annat än för stunden.

Istället skulle man vara nöjd att man finns , att man kan se och höra , man borde vara nöjd med att ha ett jobb som man trivs med ( om man har ett ).


En familj att älska och vårda ömt , man borde vara tacksam och lycklig över att ha föräldrar som lever och älskar en.

Man borde vara glad och lycklig över att bo i ett fredligt land , utan krig och svält.

Men människor är inte nöjda bara över sådena banala ting , utan man tror att det är prylar som gör en lycklig.


Många bara strävar efter att skaffa sig dessa prylar , dom glömmer bort att leva och njuta av livet , naturen , människorna , djuren , familjen , barnen.

Glöm inte bort att leva i nuet , att verkligen leva och vara tacksam , glöm inte bort dina närmaste i din omgivning ....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: