Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

25 februari 2009

Ödet eller slumpen !

Jag undrar , vad är det som styr allt som händer och sker oss. Är det vi själva som styr och gör så det som händer , faktiskt händer.

Eller är det Ödet eller rent av Slumpen som träder in och bestämmer allt som händer.

Och vad är Slumpen för nåt?

Och vad är Ödet då?


Hur definierar man dom bägge , är det samma sak , eller är det olika.

När man träffar t.ex sin blivande hälft , vad är det som gör att man råkar på varandra just då och faller för varandra.

Är det förutbestämt , vad som skall hända för alla människor.

Jag tror nog både på Ödet och Slumpen , men jag tror också på att jag själv styr det som händer mig.

Jättesvåra frågor som tål att tänkas på , jag vet inte om det går att få något riktigt svar på dom , men det är intressant .......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: