Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

04 februari 2009

Bli smal , snygg och slimmad !

Bli brun , bli vacker och bli framför allt , smal till midsommar. Det är meddelandet vi får från tidningarna så här års , och jag ögnar ångestfylld igenom sidorna , för att se vilka chanser jag har att över huvudtaget få vistas bland folk.

Men en ljusning skymtar vid horisonten , BURKININ är här. Ett badplagg för muslimska tjejer som annars får avstå från sommarens bad. Ganska klumpigt , dystert och bylsigt i sin nuvarande utformning , men med klara möjligheter.



Lite tightare , mer urringad och utan huva , kan den bli ganska läcker. Lägg till en lite lättare, gladare färgsättning , och en halvlång ärm , för att dölja gäddhänget , så har vi det perfekta plagget för oss som inte går igenom besiktningen.


Det kanske får bli en burkini i sommar.....



Kram Mor i stugan

Inga kommentarer: