Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 februari 2009

Kvinnligt , vad är det !

Sitter kvinnligheten i kroppen, i yrkesvalet , i handlingarna eller någon helt annanstans.


För visst kan man vara kvinnlig utan att behöva använda mängder av smink , gå i kjol och högklackat.

Är man okvinnlig om man gillar att måla, renovera och dona , skruva lite.

Även om man är kvinna , så behöver man ju inte älska att sy , stryka , laga mat och baka , städa pynta , man behöver inte gilla att byta gardiner.




Man kan faktiskt gilla att skruva och måla.

Själv måste jag säga att jag beundrar tjejer som väljer " ickekvinnliga " yrken , bryter en gammal och väldigt invand trend i samhället. Beundransvärt , och riktigt om man så känner för det.....


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Unknown sa...

Ibland känner jag mig okvinnlig pga av just det. Jobbar inom ett mansdominerat yrke som tryckare, gillar att skruva, snickra, måla tapetsera. Kan t o m byta däck och kolla olja på bilen! Men ibland åker kjolen och de högklackade skorna på och genast blir jag KVINNA igen!