Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

19 februari 2009

Glada barn är lyckliga barn !

Stämmer det där påståendet , att glada barn också är lyckliga barn.
Jag tror mycket på den teorin , för ett barn som känner lycka inom sig kan vara glad också utåt sett.

Om ett barn har ett lyckligt hem , ett harmoniskt hem med föräldrar som älskar sitt barn och ger det uppmärksamhet , som bryr sig och som har regler.

Så tror jag att det utvecklar barnet positivt och barnet blir därmed även en glad och lycklig person , en trygg person , en harmonisk person.

Dock ingen regel utan undantag , det finns väl alltid avvikelser......


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: